16/09/2016

Handmade!

Vandaag in de les handmade:

 Drie voorwerpen uit mijn tas.

 Een collage waaronder ook de drie voorwerpen uit mijn tas: de appel, oordopjes en notitieboek.
3 voorwerpen die met elkaar te maken hebben: afval: het koffie bekertje, roerstaafje, koek verpakking.
3 voorwerpen die van elkaar verschillen: agenda, etui en bon (roze, groen, wit)
3 voorwerpen uit andere werpplaatsen: poster, blok hout, grafiek plaatje.
Deze zie je hieronder op diezelfde volgorde:




 Hieronder mijn laatste foto van een vervreemding, een blok hout als mobiel.


Werk van klasgenoten die mij aanspraken

Deze foto die doet lijken alsof ze koekjes eet (of ander etenswaar) spreekt mij aan door de manier waarop ze de voorwerpen in beeld houd en wegkijkt, dat maakt voor mij het beeld interessant want het geeft iets mysterieus door die wegkijkende blik. Vervolgens moest ik naar die boog kijken op de achtergrond, ik weet niet of het achteraf de bedoeling was, maar die loopt de foto in en verdwijnt precies achter haar hand wat ik ook een mooie compisitie vind opleveren.  

Dit werk sprak mij aan door de compositie en de kleuren, het zou zo een omslag voor een thriller boek of serie kunnen zijn.

Het laatste werk wat mij aansprak was dit bovenstaande werk van een kwast in het haar, als een soort speld, klip of veer. Ik vind de foto heel mooi genomen door de twee uitspringende kleuren van de kwast en het shirt (dominante kleuren) en de rustige kleuren van het haar en de achtergrond. Daarnaast vind ik het creatief bedacht de kwast als vervreemding in het haar te gebruiken.


De laatste opdrachten van de les, die heel grappig maar ook vreemd waren om te maken:

 Portret met links (ik ben super rechtshandig).

Portret met dichte ogen.

        Portret op de kop.

No comments:

Post a Comment